slabire

Articole recomandate Dietă şi Nutriţie Fitness şi slăbire

Slăbire cu de toate

Cum să slăbeşti în 24 de ore cât n-au slăbit alţii într-un an? Aceasta este întrebarea care, evident, rămâne fără răspuns. Cine susţine diete minune care îţi promit slăbiri fără efort este clar ca îţi vrea binele şi este în stare să facă orice ca să ţi-l ia, înclusiv să te mintă cu nonşalanţă pe site-ul său plin de poze atrăgătoare.

Cei care au trecut printr-o formă de slăbire sau alta ştiu cât de greu este să te lupţi cu kilogramele. Cei care doar visează la reuşite ar trebui să asculte de alţii încercaţi de greutăţi şi să accepte realitatea dură: nu poţi slăbi fără efort, fără disciplină, fără dietă şi fară mişcare.

Uită-te în farfurie!

Când deja silueta a luat-o la vale şi grăsimea s-a instalat acolo unde nici nu te gândeai, cel mai sănătos este să începi să te uiţi în farfurie. Poţi să numeri calorii poţi să te înfometezi, însă nu o sa ajungi la niciun rezultat sănătos. Poate ai să dai jos din kilograme pe moment însă, imediat cum te-ai oprit din numărat şi îţi dai din nou dezlegare la cartofi prăjiţi, cum ai să o iei la vale din nou cu greutatea. Poţi să înghiţi pastile de slăbit şi prafuri, poţi să bei doar apă plată cu lămâie să faci incantaţii la lună plină, kilogramele pleacă pentru scurt timp însă revin cu o viteză uimitoare, în număr din ce în ce mai mare.

Soluţii salvatoare: sport şi dietă

Soluţia este aşa cum am mai afirmat: sport şi dietă, adică un stil de viaţă sănătos pe care trebuie să îl adopţi şi să ţi-l impui pe tot parcursul vieţii. Pentru acceptarea acestei realităţi ajută meditaţia sau procedeele de gândire pozitivă care te învaţă să îţi repeţi anumite fraze în gând zilnic pentru o mai bună fixare şi acceptare. Aşadar încearcă să te obişnuieşti cu ideea că, da, este pentru toată viaţa.

În primul rând înseamnă să mânci pe cât posibil la ore fixe. Dacă reuşeşti să îţi impui să mănânci trei mese pe zi şi să îţi oferi şi două gustări de bun simţ între mese, atunci eşti pe calea cea bună. Organismul se va învăţa cu ritmul meselor şi nu se va mai stresa să îşi concentreze atenţia pe stocare de energie. Va înţelege că ai grijă să îi furnizezi nutrienţii de care el are nevoie, în mod regulat, şi o va lăsa mai moale cu îngroşarea straturilor de ţesut adipos.

Dintre cele 3 mese principale ale zilei micul dejun este cel mai important.

Dacă sari peste el este ca şi cum ai vrea să porneşti maşina din parcare dar fără benzină. Chiar dacă iţi va fi greu la început să mănânci dimineaţa, încearcă să forţezi puţin nota.  Alegeţi o zi în care să încerci să mănânci la micul dejun. În ziua premergătoare demersului încearcă să manânci la masa de seară o salată de legume sau un iaurt cu semiţe de in – adica ceva mai uşor de digerat, undeva pe la orele 8. Peste noapte digestia este oricum încetinită, salata de legume este uşor de digerat, la fel si iaurtul cu seminţele de in. Atât salata de legume cât şi seminţele de in conţin fibre care au efect de mătură. Fibrele vor face curăţenie prin intestine şi dimineaţa te vei trezi cu senzaţie de foame dar şi cu nevoia de a vizita rapid toaleta .

La micul dejun nu este cazul să te forţezi să mănânci  cine ştie ce cantităţi de alimente, este suficient un ou fiert (de găină sau 4 ouă de prepeliţă) cu o cafea sau un ceai.  Şi iată cum ai făcut primul pas către un stil de viaţă sănătos. În cazul în care nu ai probleme cu micul dejun atunci este cazul să mănănci mai consistent. Poţi alege un smoothie din mai multe fructe, sau 6-7 masline cu o felie de pâine (integrală sau cu secară) unsă cu pate de ficat (preferabil făcut de tine, de nevastă sau de mamă), iaurt sau lapte dulce cu fulgi de hrişcă , fulgi de mei  sau cu seminţe de in.

Ce te faci cu foamea?

Pe la ora 11 dimineaţa categoric îţi va fi foame. Nu e cazul să te păcăleşti cu şi mai multă cafea sau şi mai rău, cu suc. Lichidele diluează sucul gastric, îţi conferă pe moment senzaţia de saţietate însă pancreasul tău nu va fi deloc încântat. Cafeau face diureză iar sucurile (vai de capul nostru) nu are rost să menţionez căte E-uri posedă sau, dacă sunt sucuri naturale de fructe, cam câte calorii zglobii au.

Acum, ca să nu-l supărăm  pe domnu’ pancreas, cel mai inteligent este să ronţăim ori 3-4 mieji de nucă, ori să mâncăm un măr, o portocală sau chiar o banană. De ce nu suc de măr sau de portocale? Pentru că sucurile, chiar şi fresh, nu conţin fibre aşa cum conţin fructele în sine. Cum am mai spus, fibrele au efect de mătură şi dacă le adaugam în dietă ştim sigur că indicele gilcemic al alimentului respectiv se va diminua. De curiozitate ar trebui să cauţi îndicele glicemic al unui suc natural de fructe şi indicele glicemic al fructului nestors.

Cum să treci de pasul doi?

Prânzul, dacă gustarea a fost de bun simţ, nu trebuie să fie o problemă. Pe la orele 14 o supă cremă de lugume, cu crutoane sau fără, o ciorbă de-a noastră actrită cu borş în care a fiert şi ceva carne, o tocană de legume, cu cartofi sau cu ciuperci, carne la grătar sau peşte cu salată de crudităţi sau murături, ar trebui să fie suficient. Cantităţile sunt şi ele de bun simţ, adică o bucată de carne cât o palmă cu salată cât cuprinde, sau un bol de ciorbă sau supă cremă, ar trebui să constituie o masă de prânz cinstită. Dacă nu te arunci în cartofi prăjiţi, wedges, salată de legume cu carne, brânză şi mai nu ştiu ce fel de topping înseamnă că ai trecut de pasul doi către un stil de viaţă sănătos.

Pe la ora 5 după amiaza, pancreasul iar te strigă. Foame pe toată linia, în plus cam scade şi atenţia şi energia. Este timpul de o gustare, tot ca cea de dimineaţă, adica mică şi la obiect. Un fruct cum ar fi mărul este suficient, un iaurt mic şi el, o lingură de stafide, cam pe acolo cu gustarea. Ideea este să îţi ameţeşti senzaţia de foame, să îî dai domnului pancreas ceva de muncă să te lase în pace până la masa de seară care ar trebui să fie undeva până în orele 20.

Salată cu de toate…

La cină, cel mai simplu e salată cu de toate… legumele şi verdeţurile şi dacă vrei să vezi şi alte culori în afară de verde, poţi să arunci în bol câteva roşii şi câteva cuburi de brânză feta. Poţi încerca o salată humus cu castraveţi în saramură, cu ceapă sau cu roşii ,pe care să le mănânci cu o lipie. Un cartof dulce copt, cu o linguriţă de unt sare şi piper poate fi iar o variantă de cină care să îţi ofere nutrieţii de care corpul tau are nevoie fără a îngreuna procesul de digestie. Iată şi pasul trei către un stil de viaţă sănătos.

Mişcare, mişcare şi iar mişcare!

Evident, pe lângă programul meselor zilnice trebuie să încluzi şi mişcare. De preferabil în aer liber, prin parc sau pe stadion, unde intrarea este liberă şi poţi să te duci oricând ai timp. Sala de fitness este şi ea o soluţie, pe care eu am adoptat-o pe timp de iarnă, însă de cum s-a făcut frumos afară m-am reîntors în natură. În parc sau pe stadion nu trebuie să stau la rând pentru banda de alergat şi în plus miroase atât de frumos a iarbă verde şi a flori de tei.  Pentru programul de mişcare nu este necesar să te dai prea mult peste cap, este suficient să alergi câteva ture sau să mergi alert – dacă ai fost un sedentar înrăit.

Este important ca înainte de ora de mişcare să îţi pregăteşti organismul. Poţi opta să mergi la alergat pe seară şi în acest caz gustarea de la orele 17 să o înlocuieşti cu un smoothie din fructe în care să adaugi proBIO. Pulberile din proBIO îţi vor da energie iar fibrele îţi vor ajuta digestia. Dacă amesteci proBIO cu un suc de portocale, măr sau morcov atunci indicele glicemic al sucului nu va mai fi ridicat, în plus te vei bucura şi de vitaminele pe care le conţin fructele cât şi de mineralele şi oligoelementele pe care le conţin pulberile din proBIO. Nu uita să iei cu tine şi o sticlă mare de apă plată, din experinenţă iţi spun că vei avea mare nevoie de ea.

Play, Rewind, Repeat

A trecut o zi în care ai reuşit să pui ordine în viaţa ta. Minunat, somn uşor şi vise plăcute, mâine va fi o nouă zi în care va trebui să îţi struneşti poftele şi să îţi biciuieşti lenea. Nu te panica, după cam două săptămâni obişnuinţa asta va deveni a doua ta natură.

Leave a Comment

Scroll Up