orzul

Plante Medicinale

Orzul ajută la scăderea colesterolului

Orzul merită un loc permanent în farfuria dumneavoastră dacă vă preocupa nivelul colesterolului, aşa sugerează noile studii. Această cereală conţine fibre solubile. Acelaşi tip de fibre pe care îl găsim în mai multe fructe, legume, sau în ovăz, care ajută la scăderea colesterolului.

Nivelele crescute de colesterol reprezintă un factor de risc pentru producerea bolilor cardiovasculare. Cerealele au fost studiate în vederea determinării impactului acestora asupra colesterolului. Însă cercetătorii s-au concentrat în mare parte asupra orzului. Orzul nu este atât de popular în America, deşi se comercializează sub formă de cereale, făină, sau chiar sub forma de boabe. Puterile miraculoase ale orzului în scăderea colesterolului au fost observate în urma unui studiu realizat pe 25 de oameni cu nivele medii sau crescute ale colesterolului.

Colesterolul total oscila între 200 şi 240. Valorile ideale ale colesterolului total sunt sub 200 aşa cum susţine National Cholesterol Education Program of the National Heart, Lung and Blood Institute. Printre participanţi erau 9 doamne aflate la menopauză, 9 doamne premenopauză şi 7 bărbaţi. 9 persoane luau medicamente care acţionau pe scăderea colesterolului şi a glicemiei. Participanţii şi-au menţinut şi greutatea în aceste 6 luni. Cercetători, precum Kay Behall, au condus acest studiu ale cărui rezultate au fost de curând publicate în American Journal of Clinical Nutrition. Behall lucrează la Centrul pentru Nutriţie din Beltsville, parte a Departamentului American pentru Agricultură.

Studiul în care s-a introdus orzul în dietă s-a derulat în două faze:

La început participanţii au păstrat timp de 2 săptămâni o dietă echilibrată pusă la punct de către AHA (American Heart Association). Apoi au adăugat orz la această dietă. Au existat câteva reguli. Participanţii au promis să nu trişeze şi să mănânce tot, indiferent de ce primesc din partea cercetătorilor. Nu aveau voie să găteasca orzul. Mâncarea era servită în incinta laboratorului sau primită acasă. Mâncarea a fost împărţită pe concentraţii: săracă în fibre solubile şi beta-glucan, medie, şi bogată în fibre solubile şi beta-glucan. S-au înregistrat efecte pentru fiecare dintre aceste concentraţii. Mâncărurile pe bază de orz au avut un cuvânt greu de spus. După consumarea acestor mâncăruri colesterolul total a înregistrat o scădere cu 4%, 9%, şi chiar 10% (în funcţie de concentraţiile îngurgitate: sărac, mediu, bogat în fibre solubile şi beta-glucan). Nivelele de LDL colesterol (colesterolul rău) au scăzut şi acestea cu 8%, 13.8% şi 17.4%, la fel în funcţie de concentraţia mâncărurilor. Cele mai spectaculoase efecte le-au înregistrat pacienţii care au consumat mâncăruri medii sau bogate în fibre solubile şi beta-glucan.

Părerea specialiştilor

orz verde

„Introducerea orzului în dieta zilnică are cu siguranţă efect pe scăderea LDL colesterolului atât la femei cât şi la bărbaţi” au concluzionat cercetătorii. Problema a constat în faptul ca mâncarea a fost din belşug, iar participanţii se simţeau mereu sătui. De asemenea s-au raportat cazuri de flatulenţe şi balonări în grupul celor care consumă orz, mai ales în grupul celor care primeau dieta cea mai bogată în beta-glucan. Astfel cercetătorii au concluzionat că dieta din orz verde este eficientă pentru scăderea colesterolului. Alte cereale precum ovăzul, pot avea şi ele rezultate similare. În general nutriţoniştii recomandă cereale integrale în locul celor procesate sau sub formă instant, pentru a avea beneficii nutritive maxime.

Specialiştii în nutriţie recomandă: Pulberea din orz verde Deep Green – Puterea Naturii.

Leave a Comment

Scroll Up