magneziul

Suplimente Alimentare

Magneziul

Cu toate că este puţin promovat pe piaţă, magneziul poate fi unul dintre mineralele cele mai importante pentru susţinerea sănătăţii. Studiile arată că, pe lângă stimularea a vreo 300 de procese în organism legate de enzime, magneziul poate ajuta la prevenirea sau combaterea multor boli cronice.

În medie, organismul uman conţine puţin sub 30 g de magneziu, dar această cantitate mică este vitală pentru numeroase funcţii somatice. Multe persoane nu au provizii adecvate de magneziu, adesea pentru că se bazează prea mult pe alimentele procesate, care conţin foarte puţin din acest mineral. În plus, nivelul magneziului este epuizat cu usurinţă de stres, anumite boli sau medicamente şi activitatea fizică intensă.

Din acest motiv, pot fi necesare suplimente nutriţionale pentru menţinerea sănătăţii optime. Suplimentele se găsesc în multe forme, printre care acetat de magneziu, carbonat de magneziu, citrat de magneziu, gluconat de magneziu, oxid de magneziu şi sulfat de magneziu.

CUM ACŢIONEAZĂ MAGNEZIUL

Magneziul, unul dintre mineralele multilaterale, este implicat în producţia de energie, funcţionarea nervilor, relaxarea musculară şi formarea oaselor şi a dinţilor. Împreună cu calciul şi potasiul, magneziul reglează ritmul cardiac şi coagulează sângele, el ajută şi în producţia şi utilizarea insulinei.

PROFILAXIE

Cercetările recente indică faptul că magneziul este benefic în prevenirea şi tratamentul bolilor de inimă. Studiile arată că riscul de a muri de infarct miocardic este mai mic în regiuni cu apă “tare”, care conţine un nivel crescut de magneziu. Unii cercetători speculează că dacă toată lumea ar bea apă tare, numarul deceselor din cauza infarctului s-ar putea reduce cu 19%. Magneziul pare să scadă tensiunea arterială şi s-a constat şi că ajută la restabilirea după un infarct, impiedicând formarea cheagurilor de sânge, dilatând arterele şi normalizând aritmiile periculoase.

Studiile preliminare arată că un aport adecvat de magneziu poate ajuta la prevenirea diabetului noninsulinoid (de tip II). Cercetători americani de la Johns Hopkins University au măsurat nivelul magneziului la peste 12000 de persoane care nu aveau diabet şi apoi le-au urmărit timp de 6 ani pentru a vedea cine a contractat boala. Indivizii cu nivelul cel mai scăzut de magneziu au avut un risc cu 94% mai mare de a face boală decât cei cu nivelul cel mai înalt. Sunt necesare şi alte studii pentru a vedea dacă suplimentele cu magneziu pot preveni diabetul.

BENEFICII SUPLIMENTARE

Magneziul relaxează muşchii, aşa încât este folositor pentru răni uşoare, oboseală cronică şi fibromialgie. Pare să calmeze SPM şi crampele menstruale şi poate să măreasca masa osoasă la femeile aflate în post menopauza, impiedicând instalarea osteoporozei. În afară de aceasta, magneziul dilată căile respiratorii, ceea ce ajută în tratamentul astmului şi al bronşitei.

Cercetările nu sunt concludente în ceea ce priveşte rolul magneziului în prevenirea sau tratarea migrenelor, dar un studiu spune că ar putea îmbunătăţi efectul Sumatriptanului, un medicament care se eliberarează cu reţetă şi este folosit în migrene.

CÂT DE MULT VĂ TREBUI

Cantitatea zilnică recomandată de magneziu este de 300 mg pentru bărbaţi şi 270 mg pentru femei. Doze mai ridicate sunt necesare la adolescente (300 mg) şi în prevenirea sau tratarea unor boli.

DACĂ LUAŢI PREA PUŢIN

Chiar şi deficienţele moderate pot mări riscul bolilor de inimă şi al diabetului. Deficienţele severe pot avea drept urmare aritmii, oboseală, spasme musculare, irascibilitatea, nervozitatea şi confuzie.

DACĂ LUAŢI PREA MULT

Magneziul poate produce diaree şi greaţă. Nişte efecte secundare mai serioase – cum ar fi slăbiciune musculară, letargie, confuzie şi greutate respiratorie – pot apărea dacă organismul este incapabil să prelucreze în mod adecvat doze ridicate.
Cantităţile mai mari scad tensiunea arterială, putând provoca de aceea ameteli. Dar supradozajul cu magneziu este rar, deoarece absorbţia scade pe măsură ce doza creşte, iar rinichii sunt de regulă eficienţi în eliminarea excesului.

MOD DE ADMINISTRARE

DOZAJ
Pentru prevenirea bolilor de inimă: 300 mg pe zi. Pentru aritmii, astm şi restabilirea după o insuficienţă cardiacă: 300 mg pe zi. Pentru oboseală cronică: 150 mg de magneziu, preferabil citrat de magneziu, de 2 ori pe zi. Pentru diabet şi hipertensiunea arterială: 300 mg pe zi.

INDICAŢII DE UTILIZARE

Magneziul este absorbit cel mai bine când este luat la fiecare masă.
Dacă suplimentele produc diaree, reduceţi doza sau încercaţi gluconatul de magneziu, care are un efect mai blând asupra tractului digestiv.

Surse bune de magneziu sunt cerealele integrale, nucile, alunele, leguminoasele, legumele cu frunze verde-închise, moluştele şi crustaceele.

PRECAUŢII

  • persoanele care suferă de rinichi ar trebui să ceară sfatul medicului înainte de alua magneziu
  • magneziul poate reduce eficienţa tetraciclinei

NU UITAŢI: dacă suferiţi de o boala, consultaţi medicul înainte de a lua suplimente.

O lipsă de magneziu poate stânjeni exerciţiile fizice obişnuite. Într-un studiu, femeile peste 50 de ani au avut nevoie de mai mult oxigen şi au înregistrat un ritm cardiac crescut în timpul exerciţiilor când nivelul lor de magneziu a fost scăzut.

Administrarea magneziului a scăzut tensiunea arterială într-un studiu pe 60 de bărbaţi şi femei cu hipertensiune. În medie , tensiunea arterială sistolică (valoarea mare) a scăzut cu 2,7 puncte, cea diastolică (valoarea mica) a scăzut cu 1,5 puncte. Scăderea chiar şi cu câteva puncte poate reduce riscul de infarct miocardic şi atac cerebral.

Leave a Comment

Comments (4)

  1. Am o mare problema cu carceii,
    in special in timpul sofatului si cand port tocuri.
    Fac sport de cateva ori pe spatamana, am o dieta echilibrata si cu toate astea carceii sau crampele musculare tot apar.
    Mioara o prietena , mi-a recomandat magnerot, un produs pe baza de Mg. Ce parere aveti?

    1. Bună ziua, într-adevăr problemele pe care le aveţi sunt din cauza unui deficit de Mg în organism. Noi vă recomandăm un produs 100% natural, fără contraindicaţii şi efecte secundare şi anume Pulberea din Orz Verde Deep Green – Puterea Naturii. Pe lângă aportul de Mg acest produs vă aduce şi multe alte beneficii datorită conţinutului său bogat în vitamine, minerale şi oligoelemente dozate pentru a oferi organismului dvs. aportul zilnic recomandat. Pentru a vă convinge singură puteţi vizita site-ul http://www.orzverde.ro. O zi frumoasă şi vă aşteptăm şi cu alte întrebări!

  2. Indispensabil pentru sanatatea dintilor, a oaselor si pentru reglarea tensiunii arteriale, magneziul favorizeaza si absorbtia proteinelor, a calciului si a vitaminelor C si D.

  3. Magneziul este necesar pentru mai mult de 300 de reactii biochimice din organism. Am constatat ca pierderea acestuia duce la contractii musculare, hipertensiune, insomnii,bufeuri,frisoane,disconfort abdominal.

Scroll Up