conceptii

Fitness şi slăbire

Femeile şi concepţii greşite despre slăbire

Concepţii greşite despre pierderea în greutatea se răspândesc tot mai des în rândul femeilor, în special. Numărul persoanelor supraponderale este în creştere, ceea ce înseamnă că şi numărul afecţiunilor legate de greutate cum ar fi bolile coronariene şi diabetul este în creştere.
Conform unui site australian care se ocupă de starea de sănătate a populatiei, dietele drastice sunt la modă. Acestea, spun specialiştii australieni, au adus cu ele şi unele concepţii greşite în ceea ce priveşte slăbitul, care contribuie la slăbitul nesănătos şi la conduite periculoase pentru sănătate. Mai jos vom discuta unele dintre aceste greşeli legate de pierderea de greutate apărute pe acelaşi site.

Unele grăsimi dietetice îngraşă

Concepţii greşite apar şi în cazul condumului de grăsimi. Grăsimile conţin de două ori mai multe kcal decât carbohidraţii sau proteinele, acest lucru transformându-le într-o formă concentrată de energie. Se ştie că dacă consumăm grăsimi este mult mai probabil că ne vom îngrăşa decât dacă mâncăm carbohidraţi. De asemenea, s-a demonstrat că grăsimile de origine animală, grăsimi saturate, se depun mai repede decât cele de plante sau peşte. Cele din urmă au chiar efecte pozitive asupra organismului, pe când cele saturate se depun mai ales în jurul taliei.

Totuşi şi excesul de carbohidraţi poate fi transformat în kilograme în plus. Regula de bază este să mâncaţi atâtea kcal cât consumaţi în fiecare zi. Fumatul de asemenea creşte riscul depunerii de grăsime pe organele interne din abdomen.

Concepţii greşite

Cinci mituri dietetice false

1. Cartofii îngraşă

Se spune că pentru a slăbi trebuie să tăiem din meniu hrana ce conţine carbohidraţi dar acum ştim că aceşti carbohidraţi sunt sursa de energie primară a organismului deoarece sunt descompuşi în glucoză, care este ca un combustibil pentru noi. Excesul de glucoză depozitat în ficat şi ţesut muscular ajută la echilibrarea nivelului de zaharuri din sânge între mese. Ceea ce rămâne este transformată în grăsime, care este şi ea un fel de păstrare a energiei. Deci cartofii sau hrana bogată în carbohidraţi nu îngraşă. Totuşi este clar că încărcătura glicemică totală a mesei poate creşte riscul de diabet. O masă poate avea o încărcătură glicemică mare dacă este alcătuită doar din rădăcinoase, orez şi pâine albă. Dacă încărcătura glicemică este scăzută, consumul de cartofi nu ar trebui să fie o problemă. Mai mult decât atât, indexul glicemic al cartofului este scăzut dacă sunt serviţi reci sau cu puţină grăsime. Depunerea grăsimii este mult mai redusă în cazul unei diete bazate pe carbohidraţi decât dacă este constituită din grăsimi.

2. Trebuie evitată combinarea mai multor feluri de mâncare

Multe diete se bazează pe faptul că sistemul nostru digestiv nu poate face faţă combinaţiilor de mâncăruri. De obicei se spune că carbohidraţii nu fac casă bună cu proteinele cauzând probleme digestive şi creşterea în greutate. Dar este exact contrariul deoarece combinaţiile pot ajuta sistemul digestiv, de exemplu: vitamina C ajută la absorbţia fierului din mâncare. Cele mai multe alimente sunt un amestec de carbohidraţi şi proteine, foarte puţine conţinând unul singur, iar sistemul digestiv conţine enzime care descompun alimentele ingerate. Daca mâncăm numai fructe acestea ar fi foarte ocupate, dar în cazul grăsimilor ar sta pur şi simplu degeaba.

3. Micul dejun ar trebui să conţină numai fructe

Majoritatea fructelor nu conţin carbohidraţii necesari corpului după postul nocturn dar sunt o bună sursă de fibre şi vitamine. Se recomandă cerealele, mai ales cele integrale.

4. Unele alimente slăbesc

Grepfrutul, de exemplu, se spune că arde grăsimea ceea ce este fals, deoarece cele ce îndeplinesc acest rol sunt fibrele dietetice, conţinând cele mai puţine calorii. Alimentele bogate în fibre ca fructele, legumele, cerealele integrale conţin puţine grăsimi.

5. Dacă bem apă în timp ce mâncăm ne îngrăşăm

Se spune că apa diluează sucurile gastrice şi enzimele cauzând o digestie greoaie şi o creştere în greutate. Dar acest lucru nu este dovedit ştiinţific, chiar se spune că apa grăbeşte digestia. Băuturile bogate în calorii, ca alcoolul, ne pot îngrăşa dacă sunt consumate în exces, dar asocierea lor cu mâncarea nu creşte acest risc. Totuşi, asocierea alcoolului cu o mâncare grasă ne poate îngrăşa, regula generală rămânând că nu trebuie să asimilam mai multă energie decât consumăm.
Reţineţi: excesul de greutate şi obezitatea sunt cauzate de faptul că mâncăm mai mult decât are nevoie corpul nostru. Există multe concepţii greşite despre slăbit, dar dietele drastice nu sunt soluţia.

Sfaturi pentru slăbit:

  • Fără diete drastice veţi redobândi greutatea în cel mult 5 ani
  • Ar trebui să pierdeti cam un kilogram pe săptămână sau chiar mai puţin
  • Reduceţi grăsimile dietetice, mai ales cele saturate
  • Consumaţi mai multe fructe, legume, cereale integrale
  • Reduceţi consumul de alcool
  • Nu mâncaţi fast-food
  • Faceţi efort fizic cel putin câte 30 de minute de câteva ori pe săptămână, mergând câte 30 de minute pe zi
  • Nu eliminaţi nici un grup nutriţional
  • Încercaţi să mâncaţi mai puţin, dar de câte 5-6 ori pe zi.

Leave a Comment

Scroll Up