nastere

Pentru EA

Pierderea în greutate după naştere

Creşterea în greutate este esenţială în timpul sarcinii. Odată ce copilul se naşte, cele mai multe dintre mame abia aşteaptă să piardă din kilogramele suplimentare. Dar pierderea în greutate după naştere e diferită faţă de curele obişnuite de slăbire. Mai ales dacă femeia alăptează copilul.

Cât de mult în greutate este OK să creşti în timpul sarcinii?

Este nevoie de o mulţime de calorii şi de o nutriţie bună pentru a sprijini creşterea şi dezvoltarea unei vieţi noi. De aceea este foarte important să ai o dietă sănătoasă. Însă, de asemenea, trebuie să fii atentă pentru a nu câştiga prea mult sau prea puţin în greutate.

Recomandarea medicilor privind creşterea în greutate a mamei în timpul sarcinii se bazează pe greutatea pe care mama o are înainte de sarcină. Femeile cu un IMC normal (indicele de masă corporală) ar trebui să câştige între 11,4 şi 15,9 de kilograme, şi de până la 20,5 pentru gemeni. Femeile supraponderale pot să câştige în greutate în condiţii de siguranţă între 6,8 şi 11,4 kilograme. Dar e recomandat ca în timpul sarcinii să nu ţină nici o dietă pentru slăbit.

Verificaţi cu medicul dumneavoastră pentru a stabili dacă este sigur să câştigaţi mai puţin sau mai mult în greutate decât intervalul recomandat. Sarcina este o „călătorie” foarte personală. Şi ceea ce este cel mai important este să ai grijă de tine. Să ai o dietă sănătoasă şi să iei toate vitaminele prenatale pentru a vă asigura că astfel obţineţi toate elementele nutritive de care aveţi nevoie, tu şi copilul tău.

Ce e în neregulă dacă iei prea mult în greutate în timpul sarcinii?

Vor fi mai multe kilograme de pierdut după ce copilul se naşte. Iar studiile specialiştilor arată că, dacă nu obţii scăderea în greutate într-un an, greutatea în plus este mult mai probabil să devină permanentă. Şi dacă te gândeşti la a rămâne însărcinată din nou, cel mai bine ar fi să revii la greutatea sănătoasă avută înainte de concepţie.

Creşterea în greutate mai mult decât e recomandat are ca rezultat un copil mai mare?

Acesta este doar un mit. Creşterea în greutate mai mult decât e recomandat nu va cauza în mod necesar ca şi copilul să fie mai mare. Doar pentru că „mănânci pentru doi” nu înseamnă că trebuie să mănânci de două ori mai mult. Creşterea în greutate dincolo de 11,4-16 de kilograme pentru o singură naştere nu face decât să devină mai greu să pierzi kilogramele în plus, după ce copilul s-a născut.

În cât timp ar trebui să pierzi kilogramele în plus „câştigate” în timpul sarcinii?

Uită de diete pentru slăbit cel puţin pentru primele şase săptămâni de după naştere. Concentrează-te pe o dietă sănătoasă. Majoritatea femeilor după naştere au probleme cu somnul, sunt obosite, şi prezintă o lipsă de energie pentru a face exerciţii de slăbit. De aceea în această perioadă pierderea în greutate se poate obţine prin pregătirea unor mese sănătoase care să aibă rezultate în scăderea în greutate.
Pierderea de greutate după naştere poate dura şi până la un an. În mod ideal, ar trebui să scădeţi în greutate treptat, scopul fiind de a pierde între 0,5-1 kilogram pe săptămână.

Ce e în neregulă cu o scădere în greutate imediată, aşa cum fac celebrităţi?

• Nu sunt sigur cum aceste persoane după naştere pierd în greutate atât de repede. Însă ştiu că nu e şi nu poate fi cel mai sigur mod. Mai mult decât probabil, resursele financiare pe care le au celebrităţile le permit să angajeze persoane pentru a ajuta cu copilul. Şi antrenori personali le ajută să piardă imediat în greutate pentru „a arăta bine”. Deoarece „a arăta bine” e business-ul lor şi din asta îşi câştigă banii.

• Restricţionarea de calorii şi tinerea unei diete drastice pentru a „intra” în jeanşi nu vă ajută. Ba mai mult vă poate creea alte probleme medicale. O nutriţie sănătoasă este esenţială aşa cum sunt şi somnul şi activitatea fizică. Dar aceste din urmă sunt mai greu de controlat decât mâncatul sănătos atunci când ai un nou-născut. Mâncatul sănătos te poate ajuta să depăşeşti unele probleme de oboseală asociate cu nou-născuţii.

• Mergând pe o dietă cu puţine calorii vă poate ajuta să obţineţi scăderea în greutate rapid. Dar poate duce la pierderea de masă musculară a ţesuturilor şi la scăderea nivelului tău de energie. Pierderea de masă musculară scade şi nevoia ta de calorii. Şi aşa ajungi să devină şi mai greu de a obţine scăderea în greutate. Noile mame trebuie să ţină diete sănătoase care le dau energie pentru a face faţă condiţiilor impuse de un nou-născut, precum şi orice alţi copii pe care îi mai are.

• Şi, dacă sunteţi o mamă care alăptează, nu puteţi restricţiona caloriile. Altfel, lipsa de calorii va afecta calitatea laptelui matern.

Care este cel mai bun plan de dietă pentru a pierde în greutate, după naştere, dacă nu alăptaţi copilul?

• Caloriile sunt foarte importante pe tot parcursul sarcinii, până în trimestrul al patrulea (sau 3 luni după naştere). Asta deoarece corpul tău are nevoie de o bună nutriţie pentru creşterea copilului. Şase săptămâni după ce copilul se naşte, puteţi începe reducerea cu câteva sute de calorii pe zi. Află numărul corect de calorii pentru tine, şi taie din acest număr de până la 500 de calorii. Asiguraţi-vă că obţineţi însă un minim de 1.600 de calorii pe zi. Reţineţi: Când tăiaţi din calorii, este important să vă asiguraţi că fiecare calorie contează printr-o dietă bogată în nutrienţi.

• Aveţi nevoie de mese echilibrate de cel puţin 3-4 ori pe zi pentru rezistenţa şi energie. Fă un stoc de bucătărie cu alimente sănătoase. Astfel „ispitele” precum junk food, dulciurile şi mâncărurile de tip fast-food să nu vă abată de la dorinţa dumneavoastră de a pierde din greutatea obţinută în timpul sarcinii. Folosiţi cât mai puţine grăsimi şi uleiuri pline de calorii. Dacă simţiţi nevoia unei gustări în timpul zilei nu dulciurile sunt soluţia. Încercaţi fructe, legume, şi alimente bogate în fibre care vă „umple” dar nu va îngraşă. Bea multă apă şi băuturi nutritive. Dar fii atentă la caloriile din alcool, care se pot „adăuga” rapid.

Care este cel mai bun plan de dietă pentru a pierde în greutate, după naştere, în cazul în care alăptaţi copilul?

• Mamele care alăptează nu trebuie să ţină diete de slăbit. Asta deoarece ele au nevoie de o mulţime de calorii, pentru a lucra şi astfel a furniza unica sursă de nutriţie pentru copiii lor. Chiar dacă pierderea în greutatea nu se face la fel de rapid ca atunci când nu se alăptează. Trebuie să ştii însă că faci cel mai bun lucru pentru copil. Laptele matern este proiectat de Mama Natură pentru a da tot ceea ce copilul are nevoie pentru creştere şi dezvoltare în primele luni.

• Bună nutriţie este imperativă. Dieta afectează calitatea laptelui matern, în timp ce cantitatea se bazează pe cât de mult alăptaţi.

Are alăptarea importanţă în scăderea în greutate?

• Alăptarea nu ar trebui să fie utilizată ca o metodă de scădere în greutate pentru că ai putea câştiga în greutate de fapt. În timp ce alăptezi e important să acorzi o atenţie şi la ceea ce mănânci. E un mit faptul că alăptând arzi o mulţime de calorii pentru a produce laptele necesar. Vei arde unele grăsimi stocate în ţesutul adipos, dar corpul tău deţine unele grăsimi în scopul de a alăptării. Multe femei nu pierd toată greutatea de după naştere până când nu se opresc de tot din procesul alăptării. De obicei, multe mame alăptează copiii lor timp de aproximativ şase luni, ceea ce le conferă alte şase luni pentru a pierde greutatea luată în timpul naşterii înainte de a marca un an de la naştere.

Vă recomandăm să faceţi exerciţii fizice pentru a ajuta la scăderea în greutatea după naştere?

• Când vine vorba de exerciţii fizice, acestea trebuiesc făcute într-un mod de lucru lent şi treptat pentru a ajunge la nivelul de fitness avut înainte de sarcină . Activitatea fizică este o componentă foarte importantă pentru o pierdere în greutate sigură şi sănătoasă, şi, cele mai multe mame pot reveni la sala de fitness în termen de câteva săptămâni de la o naştere vaginală normală. Naşterile prin cezariana necesita odihna suplimentară şi vindecarea rănilor înainte de o activitate fizică regulată. Verificaţi cu medicul dumneavoastră înainte de a începe orice program de exerciţii.

• După şase săptămâni, cele mai multe mame sunt gata să meargă. Luând copilul pentru două perioade a câte 15 minute la plimbare în fiecare zi şi crescând treptat nivelul de activitate este o modalitate foarte bună de a construi rezistenta şi a arde calorii. În cazul în care mersul pe jos nu funcţionează, utilizaţi timpul în care copilul doarme şi urmaţi un program de fitness conceput pentru mame şi copii.

Lipsa de somn afectează pierderea în greutate?

• Studiile specialiştilor arată că, la şase luni după naştere, mamele care au avut parte de mai puţin de şase ore de somn pe noapte au avut mai multe dificultăţi în a pierde în greutate decât mamele care au dormit mai mult de şase ore. Trebuiesc făcute o mulţime de ajustări atunci când aduceţi un copil acasă, şi chiar mai multe, dacă mai există şi alţi copii. Odihna este foarte importantă pentru a fi astfel capabilă să te concentrezi în a avea o alimentaţie sănătoasă şi pentru a găsi timp de a fi activă fizic. Fă tot ce poţi să dormi suficient, şi încearcă să nu fii o „superwoman” până când nu veţi fi primit înapoi energia de care aveţi nevoie, deoarece controlul greutăţii necesita o mulţime de energie.

Leave a Comment

Scroll Up