recapata-ti echilibrul

Afecţiuni

Recapătă-ţi echilibrul

Lipsa ori metabolismul nesănătos al unei vitamine sau a unui mineral poate duce la reacţii neplăcute serioase. Aşa se întâmplă şi în cazul contracţiilor musculare necontrolate.

Tetania, termenul medical pentru contracţiile musculare puternice, este dată de hiperexcitabilitatea sistemului nervos central ca urmare a unor deficienţe de calciu, magneziu şi potasiu sau a unui exces de baze – substanţe alcaline. O formă mai uşoară a tetaniei se manifestă prin constracţii musculare puternice şi prelungite ale mâinilor, uneori ale picioarelor şi, rareori, ale feţei.

În crizele grave, provocate de hipocalcemie, pacientul poate avea probleme acute ale respiraţiei din cauza spasmului laringelui. Alte simptome, mai uşoare, pot fi permanente: furnicături, palpitaţii, insomnii, crampe, anxietate, stare de oboseală, ameţeală, transpiraţie în exces sau tulburări de ritm cardiac.

CUM O TRATEZI?

Chiar dacă manifestările deranjează, din fericire nu au consecinţe grave. Iar, cu timpul, crizele tind să devină mai uşoare sau să dispară cu totul. Totuşi tetania trebuie diagnosticată de către un medic specialist şi tratată corespunzător. De obicei, se acţionează printr-un aport suplimentar de calciu, magneziu sau vitamina D, uneori asociate.

În cazurile urgente, medicul poate recomanda o injecţie intravenoasă cu calciu. O soluţie pentru a ieşi rapid din criză? Să respiri într-un sac de plastic chiar atunci când încep contracturile puternice. Acţiunea previne acumularea de substanţe alcaline în exces, cauzată de hiperventilaţie.

În tratamentul de fond pot fi indicate şi psihoterapia sau administrarea unor calmante nervoase uşoare. De altfel, pe lângă tratamentul prescris de către medic, ai grijă şi la alimentaţie şi încearcă să reduci stresul. Te ajută sucurile naturale de fructe – mere, pere, portocale şi legume: sfeclă roşie, varză, ceapă, în stare naturală sau cât mai puţin prelucrate, precum şi lactatele, mai ales laptele acru, iaurtul şi laptele bătut.

PENTRU MAI MULTE MINERALE ŞI VITAMINE

Coada-calului, cătina, măceşele, coada-şoricelului, dovleacul, grâul, păducelul, piperul medicinal sunt mai mult decât utile. Consumă-le sub formă de ceai, infuzie, tinctură sau salată. Fă-şi o infuzie de coada-calului, coada-şoricelului, talpa-gâştei, tătăneasă, urzică şi valeriană. Adaugă 20 g din fiecare plantă la 250 ml apă clocotită. Infuzează două minute şi consuma trei căni pe zi. Poţi folosi planta şi sub forma de pulbere.

Consumă zilnic una-trei linguri de pulbere fie ca adaos la unele mâncăruri, fie dizolvată în sucuri, ceai sau lapte. Efectul de remineralizare este garantat. Încearcă o cură de tinctură de păducel şi tătăneasă. Ia în fiecare dimineaţă 20 de picături de tinctură de tătătneasă, iar seara câte 20 de picături de tinctură de păducel.

Amesteca în cantităţi egale tinctură din: urzică, pătlagină, soc, valeriană, coada-şoricelului, gălbenele, traista-ciobanului, păpădie şi orz. Pune o linguriţă de amestec la un pahar de apă si bea-l de trei ori pe zi , timp de doua-trei ori pe zi, timp de două trei săptămâni. Adaugă două – trei linguri de tărâţe de grâu şi o lingură de miere şa un pahar de chefir. Consumă zilnic amestecul obţinut. Tinctura de păducel este recomandată pentru capacitatea de a reduce tulburările de ritm cardiac. Se iau 20 de picături, seara.

Păpădia sub formă de suc sau frunze proaspete, folosită la salate are rol curativ şi preventiv. Ţine o cură de trei – patru săptămâni. Consumă gulii, sub formă de suc sau salată. Conţin microelemente cu rol de echilibrare a metabolismului fosfo-calcic: potasiu, magneziu, calciu şi fosfor. Mănâncă zilnic 50-100 de grame de seminţe de dovleac, neprajite şi fără sare.

Ţi se întâmplă deseori, când faci efort fizic susţinut, să ţi se pună un cârcel sau să simţi că muşchii ţi se blochează? Fă-ţi rapid un set de analize!

FACTORI CARE FAVORIZEAZĂ DEZECHILIBRELE MINERALE

OPTEAZĂ PENTRU ALIMENTE ÎN STARE CRUDĂ.

Cele prelucrate in exces îşi pierd vitaminele şi mineralele pe care corpul ar trebui să le primească zilnic. Încearcă să consumi alimente în stare naturală cât de des poţi.

FII ATENTĂ LA PROTEINELE DIN MENIU.

Excesul de proteine cauzează un nivel ridicat de fosfor , astfel încât procesul de eliminare a calciului din organism este mai accelerat. Dacă obişnuieşti să consumi foarte multă carne, ouă, chiar şi lapte, corpul tău va pierde mai mult calcciu decât câştigă.

RENUNŢĂ LA BĂUTURILE RĂCORITOARE CARBOGAZOASE.

Au un conţinut ridicat de fosfaţi care pot produce un dezechilibru al mineralelor esenţiale.

MINIMIZEAZĂ CONSUMUL DE CAFEA, ZAHĂR ŞI ALCOOL.

Acestea duc la scăderea potasiului din corp, urmat de scăderea nivelului de calciu, prin urină.

ATENŢIE LA EXCESUL DE PÂINE

Prăjituri şi paste făinoase, reduc absorţia calciului.

REDU CONSUMUL DE SARE!

Folosită în exces, duce la pierderea potasiului şi a calciului

NU FUGI DE SOARE

Are şi efecte benefice, pentru că expunerea insuficientă la soare reduce potenţialul de asimilare a calciului.

STRESUL, OBOSEALA PRELUNGITĂ ŞI LIPSA DE MIŞCARE

Favorizează disfuncţii în organism, inclusiv un metabolism deficitar al calciului.

Autor: Georgiana Oprea

preluare Revista Plafar, Octombrie 2010, Nr. 32

Leave a Comment

Scroll Up