dietele

Fitness şi slăbire

Dietele – de ce să slăbeşti?

Mai puţin ajută mai mult atunci când vine vorba de pierderea în greutate. Cercetările au arătat că pierderea a 10% din greutatea corpului aduce avantaje mari pentru sănătate. O astfel de pierdere, mică, nu poate părea mult când încerci să arăţi bine într-o pereche de jeanşi. Dar, în ceea ce priveşte sănătatea ta poate fi o victorie mare.

Beneficiile sănătăţii

Cu mai mult de 60% din oameni clasificaţi ca supraponderali sau obezi, cei mai mulţi dintre noi ar putea beneficia printr-o pierdere în greutate. Fiind supraponderali sau obezi duce la un risc crescut pentru dezvoltarea a unei multitudini de boli, inclusiv cancerul, diabetul, boli de inimă şi altele. Însă ia pierde vreo câteva kilograme şi vei vedea cum se vor schimbă lucrurile în jurul tău.
Modificări ale stilul de viaţă includ o alimentaţie mai sănătoasă, activitatea fizică regulată, o scăderea în greutate de 7-10%. Toate aceste au arătat beneficii fenomenale pentru sănătate, beneficii care pot fi mai eficiente decât medicamentele.
Reducerea greutăţii corporale poate:

  • inversa sau preveni diabetul zaharat;
  • scădea tensiunea arterială, colesterolul şi trigliceridele;
  • îmbunătăţeşte apneea de somn dar şi alte probleme de somn – toate aceste pe lângă faptul că te simţi mai bine în corpul tău.

Potrivit cercetărilor 90% din toate diabetele zaharate, 80% din bolile cronice precum şi 60% din cazurile de cancer pot fi prevenite cu un stil de viaţă sănătos şi cu o greutate în limitele normale.

„Am văzut un model constant în studiile noastre privind scăderea în greutate ca, atunci, când pacienţii îşi pierd 5-10% din greutatea corpului lor are loc şi o scădere a tensiunii arteriale, o reducere a LOL colesterol (colesterolul „rău”), o îmbunătăţire a toleranţei la glucoză şi, în general, sunt şanse mai mici de risc pentru boli cardiovasculare” spune Catherine Champagne, cercetător la Louisiana State University’s Pennington Biomedical Research Center.
Sunt doctori care au raportat că nu au mai dat pacienţilor medicamente pentru tensiunea arterială sau medicamente pentru scăderea colesterolului. Odată ce aceştia urmând o viaţă mai sănătoasă şi un program de activitate fizică au scăzut în greutate, zice Catherine Champagne.

mar

Arăţi ca un „măr”?

O pierdere în greutate cât de mică poate fi şi mai benefică în special pentru persoanele care depozitează grăsimile mai mult pe abdomen. Şi mai puţin în alte părţi cum ar fi şoldurile. Dacă faceţi parte din categoria acestui model numit „măr” de distribuţie a greutăţii înseamnă că sunteţi un risc mai mare pentru boli de inimă. Şi în acelaşi timp, un lucru bun, pierderea în greutate se poate realiza într-un timp mai scurt decât în cazurile în care distribuţia grăsimii e mai completă.
„În funcţie de locul în care stocaţi excesul de greutate, există unele persoane care arată îmbunătăţiri dramatice de sănătate. Asta chiar şi cu o pierdere în greutate de 2%.” zice Catherine Champagne.
Grăsimea din jurul taliei şi implicit de pe ficat este metabolic mai activă. Este astfel un declanşator pentru bolile de inimă. Dar, de asemenea este şi mai uşor de pierdut. Pentru a afla dacă sunteţi în formă de măr trebuie să îţi măsori talia. Dacă la femei circumferinţa taliei este mai mare de 86 de cm iar la bărbaţi de 100 de cm e recomandat să te adresezi medicului.

Trebuie să te simţi mai bine

  • Gândiţi-vă cât de greu ar fi să urci nişte scări sau pur şi simplu să te plimbi având la tine un rucsac în care să ai 3-5 kilograme de cărămizi. Acum imaginează-ţi cât de uşor te-ai simţi fără rucsac. Acesta ar fi sentimentul pe care l-ai avea când ai pierde cel puţin 3-5 kilograme de grăsime.
  • O dietă sănătoasă şi exerciţiile fizice regulate, nu doar îmbunătăţesc sănătatea ci îţi dă şi energia necesară de a face faţă stresului cotidian.
  • „Scăderea în greutate în mod sănătos înseamnă nu numai că vei arăta şi te vei simţi mai bine, dar vei avea şi mai multă energie” spune Dawn Jackson Blatner, RD, of Northwestern Memorial Hospital Wellness Institute.
  • Şi de ce e nevoie pentru a pierde în greutate în mod sănătos? The Naţional Heart, Lung, and Blood Institute recomandă creşterea activităţii fizice. De asemenea şi o dietă sănătoasă plină de fructe, legume, lactate cu conţinut scăzut de grăsimi, cereale integrale, carne slabă, peste, nuci şi fasole.

Mici modificări în viaţa ta contează

Gândeşte-te la progres şi nu la perfecţiune. Uită de dietele stricte şi capcană de modă veche de „totul sau nimic”.
Printre micile modificări recomandate ar fi:

  • la gustarea de la serviciu încearcă un măr şi nu fuguţa repede la fast-food;
  • încearcă sucurile dietetice;
  • înlocuieşte batoanele de ciocolată king-size cel puţin cu unul mai mic dacă altfel nu se poate.

Pierderea în greutate a unui procent de 10% într-o perioadă de 6 luni este „standardul de aur” pentru o îmbunătăţire a sănătăţii. La sfârşitul celor şase luni, fă bilanţul progreselor tale, evaluează gradul de dificultate şi stabileşte-ţi un nou obiectiv pentru următoarele 6 luni. Dacă ai reuşit o pierdere în greutate iar de simţit te simţi foarte bine poţi continua stabilind obiectivul tău pentru următoarele luni un alt 10%. Oricine face modificări în mod activ în stilul său de viaţă va începe să vadă şi să simtă îmbunătăţirile după 8-12 săptămâni.

Concentrează-te asupra sănătăţii şi nu asupra „fotomodelelor”

Dieteticienii cei mai de succes sunt cei care se concentrează asupra sănătăţii tale. Şi nu să te facă să arăţi ca un „fotomodel”.
Aceştia recomandă 5 sfaturi simple spre a obţine o îmbunătăţire a sănătăţii tale:

  • Scopul tău ar trebuie să fie să mănânci mai sănătos şi să faci exerciţii fizice regulate. Majoritatea oamenilor nu pot pierde în greutate doar urmând o dietă. Asta deoarece trebuie să creeze o balanţă între caloriile consumate şi cele arse. Exerciţiile fizice regulate prevăd, de asemenea, o mulţime de beneficii pentru sănătate.
  • Dietele restrictive pot lucra iniţial, dar de obicei nu reuşesc pe termen lung. Uită de „dietă”. În schimb concentrează-te asupra strategiilor pentru aţi satisface foamea cu mai puţine calorii.
  • Fii un model şi învaţă pe cei din jurul tău despre o alimentaţie sănătoasă şi un stil de viaţă sănătos. Odată ce îi atragi de partea ta, sănătatea ta cât şi a lor se va îmbunătăţi.
  • Devin-o mai conştient asupra mediului nutriţionist din jurul tău. Citeşte etichetele produselor alimentare. Fă un inventar de bucătărie cu alimente nutritive. Astfel vei avea la îndemână ingrediente pentru gustări şi mese sănătoase. Fă planul dinainte şi când pleci la drum ia cu tine alimente sănătoase pentru a fi asigurat când te loveşte foamea.
  • Identifică ce a dus la creşterea ta în greutate şi elimină. De exemplu, dacă ai mâncat mult şi nesănătos din cauza stresului atunci urmează un curs de managementul stresului. Elaborează o strategie de a rezolva problemele unde eşti vulnerabil astfel încât să ai succesul necesar în a obţine sănătatea de care ai nevoie.

Leave a Comment

Scroll Up