alimente diabet

Dietă şi Nutriţie

Diabet: 6 Alimente care îţi permit controlul glicemiei

Nu există echivalent pentru o dietă echilibrată atunci când vorbim de diabet zaharat. Însă iată câteva alimente care ar putea să dea o mână de ajutor în a menţine nivelul glicemiei în limite normale. Cafeaua şi scorţişoara au fost destul de recent descoperite ca fiind alimente care ar putea reduce riscul relativ de apariţie a diabetului zaharat.

Mai mult sunt considerate alimente care ajută la menţinerea în limite normale a nivelului glicemiei. Dar nu vă lăsaţi purtaţi de val. Aceste alimente nu pot produce minuni. Experţii susţin cu tărie faptul că „Nici una dintre acestea nu trebuie considerată poţiune magică de către pacienţii cu diabet zaharat” afirmă Cathy Nonas. Aceasta este purtătoare de cuvânt la American Dietetic Association. Este foarte important ca pacienţii cu diabet zaharat să îşi menţină o dietă echilibrată. De asemenea şi să facă exerciţii fizice pentru a putea ţine în frâu evoluţia diabetului zaharat. Totuşi anumite alimente precum pâinea albă sunt aproape imediat convertite în glucoză cauzând crize de hiperglicemie. Alte alimente precum orezul sunt digerate mai lent producând o transformare mai blândă şi mai lină a acestui aliment în glucoză. Dacă încercaţi să menţineţi o dietă echilibrată, iată aici 6 alimente care vă pot ajuta în acest proces.

Mâncarea din ovăz benefică în diabet

Mâncarea pe bază de ovăz poate ajuta la menţinerea unui nivel constant al glicemiei. „Deşi conţine carbohidraţi, conţine numai carbohidraţi de bună calitate”, afirma Marisa Moore, purtătoare de cuvânt a American Dietetic Association. Deoarece este bogat în fibre solubile. „ Se digeră încet şi nu creşte glicemia repede. Glicemia este astfel uşor de controlat”, susţine Moore. Mâncarea pe bază de ovăz asigură o mai bună sursă de energie decât pâinea albă. Dar poate ajuta şi în cazul dietelor pentru slăbire deoarece îţi produce senzaţia de saţietate pentru mai multă vreme. Este un lucru important pentru persoanele cu diabet zaharat tip II care au tendinţa de a deveni supraponderale. Dacă reduceţi din greutate puteţi mult mai uşor să controlaţi nivelul glicemiei.
Orzul nu este la fel de popular ca şi ovăzul. Există studii care afirmă că şi orzul este la fel de bogat în fibre solubile ca şi ovăzul. Şi are un rol important în reducerea nivelelor glicemiei la persoanele cu diabet zaharat tip II. Kay Behall, o cercetătoare nutriţionista din cadrul Centrului de Nutriţie USDA Beltsville, a studiat ovăzul. Ea a avansat ideea conform căreia persoanele cu diabet zaharat tip II, şi nu numai, ar trebui să încerce să consume orz în loc de orez. În afară de ovăz şi orz „toate celelalte cereale ar trebui să facă parte din dietă unui pacient cu diabet zaharat”, susţine Moore.

Brocoli, spanac şi fasole verde

Adăugaţi din belşug în dieta zilnică alimente sărace în amidon precum broccoli, spanac fasole verde, cel puţin aşa susţin experţii. Aceste alimente sunt bogate în fibre şi sărace în carbohidraţi. Acest aspect le face ideale pentru dieta pacientului cu diabet zaharat. De cealaltă parte se afla legumele bogate în amidon precum mazărea, cartofii, porumbul, lintea sau dovleceii. Nu este necesar să le eliminăm din dietă. Moore susţine: „ Ne aduc nutrienţi în plus, şi ne dorim să menţinem echilibrul.” Însă pentru faptul ca legumele bogate în amidon conţin şi mai mulţi carbohidraţi reuşind astfel să ridice nivelul glicemiei destul de rapid, este important să menţinem proporţiile. De asemenea, este de reţinut faptul că noile studii evidenţiază aspectul conform căruia legumele sunt foarte indicate şi benefice în dieta persoanelor cu diabet zaharat.

Cercetătorii au demonstrat faptul că o dietă vegetariană săracă în grăsimi poate ajuta persoanele cu diabet zaharat tip II să îşi ţină boală mult mai bine sub control. Într-un studiu publicat în Diabetes Care, 43% dintre peroanele cu diabet zaharat tip II au urmat o dietă vegetariană săracă în grăsimi timp de 22 de săptămâni. Astfel au redus necesitatea medicaţiei cu antidiabetice orale. Acest lucru trebuie comparat cu cei numai 26% care au aderat la dieta recomandată de American Diabetes Association. În medie, grupul de vegetarieni a pierdut mult mai mult în greutate şi a prezentat nivele scăzute de LDL colesterol (colesterol rău). Deoarece persoanele cu diabet sunt mult mai expuse riscului de a dezvolta probleme cardiovasculare. Dietele vegetariene aduc beneficii şi în acest sens nu numai în sensul reducerii glicemiei, colesterolul fiind, astfel,la fel de important ca şi glicemia.

capsuni

Căpşunele

Unii pacienţi cu diabet zaharat se tem să consume căpşuni din cauza gustului lor dulce acrişor, spune Moore. Dar câteva căpşuni sunt recomandate ca şi gustare deoarece nu vor ridica nivelul glicemiei mult prea tare. Sunt o opţiune mult mai bună decât prăjiturile sau ciocolată. „Sunt destul de sărace în calorii şi carbohidraţi” spune aceasta. Mai mult, căpşunele sunt bogate în fibre şi apă. Astfel persoanele care le consumă vor avea senzaţia de saţietate pe o perioadă mai lungă de timp. Cu cât persoanele cu diabet zaharat au o senzaţie de saţietate pe o perioadă mai lungă de timp cu atât mai puţini carbohidraţi vor consuma în ansamblu.

Somonul şi carnea macră

Cărnurile, care sunt bogate în proteine, nu afectează nivelul glicemiei aşa cum o fac carbohidraţii, afirma Nonas. Când sunt consumate în proporţii corecte, peştele, pieptul de pui, şi bucăţile de carne macră aduc numai beneficii persoanelor suferinde de diabet zaharat. Moore afirma că somonul este una din opţiunile cele mai inteligente. Asta deoarece conţine şi acizi graşi omega 3, mai ales pentru faptul că aproximativ 65% din pacienţii cu diabet zaharat mor din cauza unei complicaţii cardiovasculare, infarct de miocard său accident vascular cerebral.
Carnea este de asemenea o bună sursă de crom, minerală care susţine insulina să funcţioneze la parametri ideali şi ajuta organismul să metabolizeze carbohidraţii. Unele persoane suferinde de diabet zaharat tip II iau suplimente alimentare pe bază de crom pentru a-şi ţine glicemia sub control. Dar aşa cum afirma Centrul Naţional de Medicină Alternativă nu există suficiente studii care să demonstreze că aceste suplimente.

Apa minerală

Încercaţi să scăpaţi de obiceiul de a bea sucuri acidulate? Atunci răspunsul l-aţi putea găsi în consumul de apă minerală, spune Moore. Băuturile carbogazoase se vând sub diverse forme şi au diferite arome. Includem aici aromă de mandarine, grefe, mere sau pere. „ Aceste băuturi îţi scad pofta de băuturi acidulate.” Multe din apele minerale nu conţin carbohidraţi sau calorii, bonus nu numai pentru glicemie, dar şi în cazul dietelor pentru slăbire.

Scorţişoară

Despre scorţişoară s-a vorbit tot mai des în ultima vreme. Este unul dintre condimentele care au efecte benefice asupra insulinemiei şi care ajută la reducerea nivelelor glicemiei la persoanele cu diabet zaharat. Într-un recent studiu german, cercetătorii au împărţit la întâmplare 79 de pacienţi care sufereau de diabet zaharat tip II în două grupuri. Timp de 4 luni, grupul testat a primit scorţişoară de 3 ori pe zi, pe când grupul control nu a primit nimic.
La sfârşitul studiului s-a constatat faptul că aceia care au fost incluşi în grupul care a primit scorţişoară prezentau nivele ale glicemiei cu 10.3% scăzute raportat la perioadă iniţială. Asta faţă de doar 3.4% raportat la perioadă iniţială aşa cum s-a putut observa în cadrul grupului control. Cercetătorii au conchis că scorţişoară are efecte asupra reducerii nivelului glicemiei la pacienţii cu diabet zaharat. Mai ales în cazul acelora care au avut probleme în a-şi controla glicemia. Înainte că medicii să înceapă a recomanda scorţişoară la aceşti pacienţi, mult mai multe studii trebuie conduse. Însă Moore afirma faptul că nu este nimic rău în a ne asezona mâncare de ovăz cu câteva grame de scorţişoară.

Leave a Comment

Comments (1)

  1. Iubesc cromul si efectele sale benefice. …Imediat am simtit efectele: glicemia mi-a scazut la un nivel normal, pofta de dulce mi s-a diminuat semnificativ si in consecinta am inceput sa slabesc intr-un mod natural.

Scroll Up